به وبلاگ آشیانه در مه خوش آمدید

در این وبلاگ مسائل سیاسی و ملموس روز قرار خواهد گرفت. همان دردهای آشنایی که همگان با آن پاگرفته‏ایم

۱۳۸۷ دی ۱۲, پنجشنبه

مافیای قدرت در ایران

مافیای قدرت در ایران

چنانچه بخواهیم هرم قدرت در ایران را ترسیم کنیم ، باید عنوان کرد که خامنه ای در راس هرم قرار دارد. قدرت مطلق و بی چون وچرای ایران، قدرتی که هیچ کس در هیچ جا قدرت مخالفت با اورا ندارد. خامنه ای شخصی است که می توان گفت علاوه بر راس هرم قدرت ایران در راس احزاب دست راستی یا به نوعی اصولگرا قرار دارد.قدرت مطلقی که با تقلب در انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری باعث روی کار امدن ریس جمهوری نالایق و خالی از سواد سیاسی شد.

شخصی که به عقیده بسیاری نه تنها سررشته سیاسی ندارد حتی از آگاهیهای اقتصادی هم بی بهره است طوری که وضعیت اقتصادی وسیاسی امروز ایران گواه بر این ادعا می‏باشدکه وی در بدتر کردن و ایجاد تورم و حملات لفظی و تهدیدات خارجی علیه ایران نقش به سزایی داشته است.

بعد از پیروزی انقلاب ایران که شاید بتوان گفت 60% پیروزی این قضیه به همت و یاری مجاهدین و گروههای چپ گرا به وقوع پیوست ولی دیدیم که این راستیها و مذهبیون متعصب بودند که قدرت را به دست گرفتند و با از میدان به در کردن توده ایها که زحمات فراوانی برای بیرون کردن شاه از کشور کردند قدرت مطلقه ایران را به دست گرفتند و این ادامه یافت تا کنون و حتی پیروزی جبهه دوم خردادیها و اصلاح گراها به رهبری خاتمی هم نتوانست آنان را ازصحنه قدرت دور کند و آنها توانستند با شگرد خاص خود وبا رهبری خامنه ای دوباره قدرت را به دست بگیرند و کشور را به سی سال قبل بازگردانند .

انتخاب خرداد که منجر به ریاست جمهوری احمدی نژاد شد همه با یاری و تلاش پسران خامنه ای که با دست بردن در صندوقهای رأی و تقلب ، یک شبه احمدی نژاد را که ته جدول بود به بالا صعود دهد به طوری که صدای کروبی را که به آقای پنجاه هزارتومانی در ایران مشهور است در آورد.

در هر حال به هرجایی که نگاه می کنید در قوه مجریه ، قوه قضائیه مجلس و حتی صنایع مختلف مثل خودروسازی ، نفت ، دارو و...... سایه افرادی چون خامنه ای و هاشمی و دیگر افراد سرشناس نظام احساس می شود.

به عنوان مثال صنعت خودرو سازی ایران ، می توان به این قضیه اشاره کرد که مقدار قابل ملاحظه ای سود که از طریق فروش خودرو هرنوع که باشد به دست می آید باید اول به حساب بیت رهبری و سپاه و وزارت اطلاعات و ..... ریخته شود و در نهایت خودرویی که برای مصرف کننده می تواند با قیمت حدودا سه میلیون در بیایید به قیمت چیزی حدود هشت تا ده میلیون می رسد این تازه در مورد خودروهایی است که زیاد گران نیست .

بعد از رهبر ایران بی شک هاشمی رفسنجانی دومین قدرت حکومتی ایران است و اگر چه در بیشتر یا پاره ای ازمسائل با رهبر اختلاف دارد و لی در باطن هردو یک هدف را دنبال میکنند و آن هم حفظ قدرت و حکومت مطلق و به دست آوردن منافع زیاد حاصله است .

هاشمی شخصیتی که با داشتن ثروت افسانه ای هم اکنون پشت پرده سیاست ایران به ایفای نقش مشغول است . رفسنجانی با خانواده ای که فساد آنان زبان زد عام و خاص است چنان نقش یک مدافع را برای ایرانیان بازی میکند که گویا پاک تر و خالص ترا زاو وخاندانش وجود ندارد و این تنها اوست که می تواند ناجی مردم و ایران باشد و تمام تلاشش بیرون کشیدن مردم از این وضع فلاکت بار است.

در حالیکه پرواضح است که هدفی غیر از این را دنبال میکند ومردم ایران هرگز فساد این خانواده را از یاد نخواهند برد.

به عنوان نمونه به نقش فاطمه رفسنجانی در قاچاق دارو و سلطه بر صادرات و واردات دارو به ایران و دیگر کشورها می توان اشاره کرد که تمام این فرایند در تولید و توزیع وقاچاق دارو زیر نظر این بانوی به اصطلا ح نیکوکار انجام می شود.

نمونه دیگر نقش فائزه رفسنجانی در قاچاق مواد مخدر می باشد که از او یک اشرف دیگر ساخته است که شاید بتوان گفت در اینکار روی اشرف پهلوی را نیز سفید کرده است و به چنان قدرت بین المللی قاچاق تبدیل شده که اگر تملق نباشد باید از او به عنوان یک رهبر مافیای مواد مخدر یاد کرد.

نقش پسران رفسنجانی هم در سوء استفاده های مالی و فساد چه اخلاقی و چه اقتصادی جای خود دارد و از حوصله بحث خارج است . لذا ذکر همین نکته کافی است که کل این خانواده با به دست آوردن ثروت فراوان از جیب مردم و منابع ایران تبدیل به قدرتی شده اند که دیگر رهبر هم نمی تواند آنها را ندید بگیرد.

طوری ثروت این خاندان رو به فزونی یافته و بانکهای خارج را پر کرده که حتی بانکها از جمله سویس هم از پذیرفتن پولهای آنان سرباز زده چراکه بیم آن دارند که درصورت خروج موجودی آنان از بانکها ممکن است بانک دچار ضرر یا حتی ورشکستگی شود

طوری این خانواده در فساد و کارهای خلاف غرق شده اند که بسیاری قتل احمد خمینی را به این خانواده و شخص رفسنجانی نسبت می دهند . بعد از فوت اقای خمینی حذف ایشان از صحنه قدرت ایران ، راه برای به دست گرفتن قدرت توسط رفسنجانی باز شد لذا دست به فعالیت و تلاش زدند و کاربه جایی رسید که با افزایش فساد وخلاف دستگاه حکومتی ایران که ریاست آن را هاشمی به عهده داشت کم کم صدای اعترا ض احمد خمینی نسبت به اقدامات خلاف و اعمال آنان بالا گرفت به طوریکه در سالهای واپسین حیات وی شاهد گفتگوها و اعتراضات وی نسبت به اعمال دولت ایران هستیم.

همین اعتراضات وی زنگ خطر را برای دولت رفسنجانی که حال قدرت را به دست گرفته بود ، در آورد و این مقدمه ای شد برای پی ریزی قتل احمد خمینی و حذف وی از صحنه سیاست ایران .

به نظر من وخیلی از افراد که از نزدیک به سیاست ایران نظاره می کنند قتل احمد خمینی مقدمه و شروع قتلهای زنجیره ای است که تا زمان دولت خاتمی ادامه یافت و به رسوایی بزرگی برای دولت ایران و شخص فلاحیان ورزیر وقت اطلاعات ایران شد.

قدرت سومی که به جرات می توان گفت که همه حکومتیها حتی شخص رهبر نیز از او در بیم و هراس اند .

فلاحیان وزیر اطلاعات سابق و عضو شورای خبرگان رهبری در حال حاضر با آن فساد اخلاقی و خانواده ای مفسد هم اکنون رها و آزاد پشت صحنه سیاست ایران چون رفسنجانی به ایفای نقش مشغول است.

شخصی که آقای نوریزاده بسیار خوب و واضح در کتب خود به خصوص کتاب فلاحیان مردی برای تمام فصول جنایت وی را معرفی میکند

به جز این افراد هستند افراد وگروههایی که از پشت پرده سیاست ایران را هدایت میکنند و آنان نیستند مگر سرمایه داران بزرگ و قدرتمند که به عنوان نمونه می توان به اتاق بازرگانی ایران اشاره کرد که تشکیل شده از سرمایه دارانی که اقتصاد و سیاست اقتصادی دولت ایران راهدایت میکنند و هر وزیر که میخواهد روی کار بیاید یا فعالیت کند می بایست با آنها همگام ودر سیاست یکی شود وگرنه چنان محکم وی را برزمین میکوبند که هرگز نتواند فعالیت کند و از صحنه قدرت به طور کامل حذف می شود.

با این وصف خامنه ای ، هاشمی ، سرمایه داران ، فلاحیان همه باهم یک هدف را دنبال میکنند و آن هم چپاول ثروت ایران است و تکیه زدن برقدرت . طمع کاران و حریصانی که حرص و آز و قدرت طلبی آنان را پایانی نیست و برای بقای حکومتشان حتی اگر لازم باشد یکدیگر را قربانی میکنند کاری که فلاحیان با سعید امامی و دیگر یاران گرمابه و گلستانش کرد.

این خاصیت قدرت طلبی دولتی است که با خودکامگی روی کار آمده است و برای بقای خود حتی از دوستان خود میگذرد و آنها را قربانی اهداف خود میکند.

پس وای به حال مردمی مظلوم چون ایران که هرروز وهمیشه در جای جای ایران قربانی این طمع کاران می شوند و کسی هم به دادشان نمی رسد وهرفریاد اعترا ضی از سوی این گرگان درنده خو در سینه خفه می شود.

به امید روزی که همگی با هم در کنار هم به میدان بیائیم و این قدرت مطلقه را برزمین بزنیم و سرزمین و خاک ایران را از لوث وجودشان پاک کنیم

به امید آن روز

۱۲ نظر:

  1. ba droode fravan ham vatane azizam sarshar az haghighat ast.

    پاسخحذف
  2. جالب بودو پرسشی دارم
    نوشته‏اید: و با از میدان به در کردن توده ایها که زحمات فراوانی برای بیرون کردن شاه از کشور کردند قدرت مطلقه ایران را به دست گرفتند
    آیا منظور از توده‏ایها حزب توده است و یا منظور توده‏ها یعنی مردم هستند؟
    به کار قشنگتان ادامه دهید و امید است وبلاگتان هر روز پربارتر از دیروز باشد

    پاسخحذف
  3. من یه جوان حق طلب ایرانی هستم و چند سالی میشه که فکرم دنبال این موضوع بود روی این موضوع تحقیق کردم والان میتونم بگم که شما یک انسان یا گروه از حق گریزی هستید و این مطالب رو در قبال گرفتن پول ناچیزی که از گروه هایی که به اون ها وابسته هستید اینجا اوردید امید وارم خدا فرصت راه حق رفتن رو به هممون بده و خودش ما رو هدایت کنه

    پاسخحذف
  4. تا وقتی خر هست، خر سوار هم هست.

    پاسخحذف
  5. besyar jaleb boud.
    hokoomathaye mazhabi ta boudeh o boudeh hamin hastand va negahi ejmali be tarikhe melale jahan gooyaye in arze bandeh ast.
    be omide rishe kan shodane in dolate safak va ayadiye oun.
    Movafagh bashid

    پاسخحذف
  6. سیاست پدرو مادر ندارد اگه غیر این باشد باید تعجب کرد

    پاسخحذف
  7. به نام خدا
    یه سوال داشتم از نویسنده ی این مطلب ببخشیدنظر شما در مورد حضرت نوح وپسرش ویا حضرت لوط وهمسرش ویا حضرت محمد وعمو هایش چیست ؟لابد نعوذبالله انها هم بدلیل بد بودن اقوام نزدیک یا داشتن قومی نادان وکج فهم وبهانه جو واحمق چون شما دنبال چپاول اموال وثروتهای قومشان بودند ...
    واقعا که اشیانه ی شما در مه است زیراهمه چیز را اشتباهی ومبهم ومرموزمی بینید وصراط مستقیم را تشخیص نمی دهید.

    پاسخحذف
  8. من دانشجو رشته تاریخ هستم برای ما تاریخی ها خیلی مهمم که در کار قضاوت خیلی بی طرف باشیم به نظر من شما این صحبت ها را با غرض ورزی نوشته اید و هدفی جز تخریب افکار تازه و نو شکفته ،نداشته اید .

    پاسخحذف
  9. علی ترابی
    نظریات شما درباره رفسنجانی و ... شاید درست باشد
    که البته خود اقای رفسنجانی از این موضوع نادارحت است ولی نظر شما در مورد اقای خامنه ای کاملا زر و اتحام می باشد و خدا از شما منافقان نکذرد سایت شما بدرد لای جرز می خورد

    پاسخحذف
  10. شما به طور زیرکانه ای هیچ حرفی از امام خمینی به میان نیاورده اید. خاتمی را ادم خوبی می دانید. برایتان متاسفم . خاتمی با شعار سه سید فاطمی خمینی ، خامنه ای ، خاتمی رای آورد . همواره بر تبعیت از ولایت فقیه تاکید می کرد و موسوی نیز تا قبل از انتخابات حرفی از ضدیت با ولایت فقیه نمی زد و خود را تابع ولایت فقیه معرفی می کرد. سبز ها هم طرفداران موسوی به هاشمی دل بسته بودند . اگر شما معتقد به بد بودن هاشمی از اول تا به الان هستید چگونه است که طرفداران موسوی و خاتمی به هاشمی و مخصوصا فرزندان او که فرموده اید بسیار از بیت المال خورده اند برای پیروزی جنبش سبز دل بسته اند.
    یا خاتمی و موسوی دروغ می گفتند که تابع ولایت فقیه اند یا شما دروغ می گویید ...

    پاسخحذف
  11. خوب بود.به امید پیروزی

    پاسخحذف
  12. فاقددرک سیاسی هستید تجدید نظر کنید.

    پاسخحذف